Saturday, April 21, 2012

Monolog malam

Jam saya dah menunjukkan pukul 12.55 pagi.... Tapi saya tak mengantuk lagi.... Mmm.... Saya sebenarnya ada banyak benda nak cerita.... Tapi saya malas sangat nak type. Saya janji dengan diri saya... Bila saya dah balik malaysia nanti saya TAKKAN rindu tempat ni... Tapi bila fikir2 balik maybe saya akan rindu makanan dia kot.... Tapi lain-lain saya malas nak rindu... Banyak benda yang saya tak suka dengan tempat ni... Dulu saya duduk dekat jatinangor. Walaupun baru satu setengah tahun saya tinggalkan tempat tu... Saya tak rindu sikitpun tempat tu.... So memang takde masalah laa untuk tidak merindui tempat ni.... Cuma ada satu makanan dia, pecel damri yang kalau ada kawan2 pegi jatinangor tu saya akan pesan... Tapi takdelaa mengidam sangatpun... Kalau ada oklah. Kalau takde tak mati kempunan pun... Saya sebenarnya tak faham sangat kenapa kawan2 saya ni ada yang rindu sangat jatinangor tu macam rindu balik kampung... Mungkin saya tak sentimental sangat macam diorang pun.... Hahaha.... I will never miss this place. Ingatkan saya dah tak mahu datang lagi bandung ni bila saya dah habis belajar nanti..... Tapi bila fikir balik saya nak beli baju kawen kat sini.... Hahaha.... Kain cantik-cantik murah... Hahaha.... Actually bukan murah sangatpun sebenarnya. Tapi alang-alang dah ada kat sini rugilaaa tak ambik kesempatan beli kain murah kat sini (murah sikitlah) Tapi tetap saya takkan rindu tempat ni.... Saya ada satu sifat yang tak baik sangat.... Saya suka lupakan benda yang saya anggap tak penting. Contohnya kalau ada satu masalah.... Lepas tu saya suka fikir masalah tu tak penting sebab malas nak fikir. Lepas tu saya lupakan.... Dulu saya lupakan tipu-tipu (haha) maksudnya saya buat-buat lupa... Buat-buat fikir benda tu tak penting... Contohnya kawan saya ada good news tapi tak bagi tau saya.... Dalam hati memanglah bengang tapi kat luar saya tunjuk gagah tak pedulilah konon-kononnya. Last-last saya yang sakit hati dia tak tahu... Lepas tu defence mechanism saya develop sampai akhirnya saya memang jadi tak peduli... Sekarang if ada orang yang ada apa-apa yang penting bagi diorang tapi tak beritahu saya... Saya betul-betul jadi tak peduli dah.... Suka hatilah nak bagitau, bagitau.... Tak nak sudah. Kalau tak bagitau saya maksudnya Tak penting pun dekat saya. Dan saya dapat lihat, saya jadi less sensitive.... Tapi saya dah tak sedih-sedih macam dulu dah... Buktinya, saya dah tak post apa-apa kat blog.... Hahaha.... So macam tu jugaklah perasaan saya dekat universiti "tercinta" saya ni... Eeuuuwwww.... Nak sarcastik kata tercintapun geli..... Saya takkan rindu langsung sekolah kat sini.... Kalau lupa mungkin tidaklah... Sebab 6 tahun kot belajar kat sini.... Tak mungkin saya lupa lagi-lagi yang busuk-busuk tu memang paling akan saya ingatlah.... Tapi will be no rindu-rindu.... Kalau ada siapa-siapa yang baca blog saya ni lepas tu plan nak belajar dekat universitas padjadjaran bandung indonesia. Nasihat saya satu je NO fullstop. Nak cerita kenapa pun malas.... Malas sebab banyak sangat. Lagipun dah tak penting dah buat saya.... Hah.... Kan saya dah merepek... Ok good night...

2 comments:

Mohd Razak said...

balik balik :p

fizafreak said...

kalau boleh sekarang jugak nak balik.....